.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
شرط حضور اصولگرایان در کابینه کروبی

قائم مقام حزب اعتماد ملی با این پیش‌بینی که کروبی در انتخاباتی دومرحله‌ای رئیس‌جمهور خواهد شد گفت: شرط حضور اصولگرایان در کابینه احتمالی «شیخ اصلاحات» آن است که بتوانند با وی کار کنند ولی دیدگاه خود را اعمال نکنند.

حجت الاسلام رسول منتجب‌نیا در گفت‌وگو با مهر، در تشریح دیدگاهش درباره معرفی اعضای کابینه احتمالی کاندیداهای ریاست‌جمهوری از جمله مهدی کروبی، گفت: معرفی اعضای کابینه برای آشنایی هر چه بیشتر مردم با دیدگاه کاندیداها لازم است و در این صورت مردم هم با علم و آگاهی به کاندیداهایی که برنامه خود و مجریان آن را اعلام کرده اند، رای خواهند داد.

وی تاکید کرد که همچنین با معرفی کابینه کاندیداها، مردم با چگونگی یارگیری، گزینش و چینش کاندیداها آشنایی پیدا می‌کنند و متوجه خواهند شد که دیدگاه، روش و برنامه کاندیدای مورد نظر برای شناسایی و جذب نیروها چگونه است.

قائم مقام حزب اعتماد ملی در عین حال با بیان این‌که مسئله لزوماً به این معنا نیست که کاندیداها همه معاونان و وزرای خود را معرفی کنند، خاطرنشان کرد: ممکن است شرایط زمانی و مکانی دیدگاه کاندیداها را عوض کند.

وی ادامه داد: ممکن است کاندیدایی قبل از انتخابات شخصی را به عنوان وزیر فلان وزارتخانه معرفی می‌کند اما بعد از انتخابات معلوم می‌شود که آن فرد شایستگی لازم را برای احراز پست وزارت ندارد و شخص دیگری برای آن جایگاه مناسب تر است.

منتجب‌نیا با بیان این‌که اگر کاندیدایی قبل از انتخابات وعده وزارت به کسی داده باشد، بعد از ریاست‌جمهوری دچار محذوریت خواهد شد، گفت: در این حالت اگر کاندیدا فرد مناسب تری را بیابد یا باید خلف وعده کند که کار مناسبی نیست و یا باید به وعده خود عمل نماید که باز هم کار شایسته ای به نظر نمی رسد چون فرد لایق تری را پیدا کرده است.

وی در ادامه سخنان خود گفت: باید در زمینه تعیین اعضای کابینه پیش از انتخابات به صورت کلی بحث شود و تعیین مصداق پسندیده نیست.

قائم مقام کروبی در توضیح دیدگاه دوگانه اش درباره لزوم معرفی اعضای کابینه افزود: در حقیقت منظورمان همان مطلبی است که آقای کروبی عنوان کرده، یعنی اگر ایشان رئیس‌جمهور شوند از همه نیروها چه در جبهه اصلاحات و چه در جبهه اصولگرایان استفاده خواهد کرد و این یعنی شایسته سالاری که بهترین روش است.

منتجب‌نیا در عین حال درباره حضور اصولگرایان در کابینه احتمالی کروبی گفت: البته ملاک این است که آن افراد بتوانند با شیخ مهدی کروبی کار کنند ولی دیدگاه خودشان را اعمال ننمایند.

قائم مقام حزب اعتماد ملی با اشاره به پیشینه مسئولیتی کروبی، افزود: شیخ مهدی کروبی هر گاه مسئولیتی داشته بی طرفانه عمل نموده و هیچگاه حزبی عمل نکرده و یا در چارچوب دوستان خود تحت فشار قرار نمی گرفته است.


منتجب‌نیا درباره مسئولیت خودش در کابینه احتمالی دولت کروبی، تصریح کرد: نه شایسته است که شیخ مهدی کروبی قول پست و مقامی را به بنده بدهد و نه این‌که من انتظاری از ایشان دارم بلکه ما به وظیفه خود عمل می‌کنیم.

وی در عین حال افزود: البته اگر ما شایسته مسئولیتی هم بودیم، شیخ دریغ نخواهد کرد و از طرفی اگر وی ببیند که ما شایستگی لازم را نداریم، فرد لایق تری را جایگزین خواهند کرد.

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی درباره معاون اولی غلامحسین کرباسچی در دولت احتمالی کروبی نیز گفت: اصلاً چنین بحث‌هایی مطرح نبوده است بلکه این‌ها گمانه زنی‌های بیهوده ای است که افراد می‌کنند.

منتجب‌نیا درباره شایعه کناره‌گیری کروبی به نفع میرحسین موسوی در انتخابات ریاست‌جمهوری دهم هم تاکید کرد: اساس این حرف را یک نوع بداخلاقی تبلیغاتی از سوی کاندیداها می‌دانم چرا که وقتی کاندیدایی وارد گود می‌شود قصد دارد که تا آخر بماند همان گونه که شیخ مهدی کروبی تصور کناره‌گیری نداشته و نخواهد داشت.

وی با بیان این‌که مطرح کردن این گونه مباحث از طرف افرادی است که در صدد آلوده کردن و تضعیف کروبی و موسوی هستند، گفت: کاندیداها که جای یکدیگر را تنگ نمی کنند بلکه به دنبال رقابتی سالم هستند.

قائم مقام حزب اعتماد ملی درباره نتیجه انتخابات نیز گفت: به احتمال زیاد انتخابات به مرحله دوم کشیده خواهد شد که اگر مجریان و ناظران انتخابات بتوانند خودشان را کنترل کنند شانس ریاست‌جمهوری دهم را برای مهدی کروبی می‌دانم.

منتجب‌نیا علی رغم اعلام ورود مستقل میرحسین موسوی در هنگام ثبت نام در عرصه انتخابات می‌گوید: رقابت نهایی در مرحله دوم بین دو اصلاح‌طلب و یا یک اصولگرا و یک اصلاح‌طلب خواهد بود.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.044 seconds.